Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til subber som krever SMÅ kasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tror jeg skal ha 2 slike da!
    men hva er en slotport kasse?

    Comment


    • #17
      At porten i kassa er en glipe i kassa, istedet for runde aeroporter.

      Sånn grovt forklart
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        hmm, tror jeg må ha en tegning om jeg skal bygge en slik kasse... må kassen være firkanta? kassene blir liggende bak deksler, har d noe å si? Hvordan spiller disse elementene i lukka kasser?

        Comment


        • #19
          Du må opp i volum om du skal ha lukka om jeg husker riktig fra en post dag skrev.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            Originally posted by hajakuk View Post
            hmm, tror jeg må ha en tegning om jeg skal bygge en slik kasse... må kassen være firkanta? kassene blir liggende bak deksler, har d noe å si? Hvordan spiller disse elementene i lukka kasser?
            Hvis disse skal stå i sidedekslene langt bak i bilen er dette en veldig bra plassering lydmessig.
            Jeg for min del vil anbefale deg å droppe refleks/slisseport-planene og gå for lukkede kasser.
            Lag de så store du får til, formen har ingenting å si.


            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #21
              mulig kassene blir litt for små om jeg skal ha lukka kasser da... Tror ikke jeg klarer å komme noe særlig over 10 liter... kanskje jeg bør gå for 8" subber da? Hørte Vibe hadde noen gode 8"

              Comment


              • #22
                Hvor stor er orginalsubben som står i bilen? Og er det stor kasse på den?

                Planlegger å kjøpe samme bilen nå, og lurer på hvordan det blir å få lyd i den
                Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

                Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
                - Hertz, mille

                Comment


                • #23
                  Er ikke helt sikker, men tror det er en 6.5" sub som står i en plastkasse med en forsterker på... lyden er ikke akkurat noe å hoppe i taket for :P

                  Comment

                  Working...
                  X